BMW 5 serie
Productpresentatie
Productpresentatie BMW 5 Serie
Het bijzondere aan het concept was dat de genodigden onderdeel vormden van deze première en dat alles boven en om hen heen gebeurde. De locatie was door Adriaanse/van Kuyk Brand Events getransformeerd tot een warme, sfeervolle, moderne club met diverse dealerlounges waar gastvrijheid optimaal beleefd kon worden. Een onderdeel van de premiëre van de nieuwe BMW 5 Serie Sedan was de onthullingshow. Hiervoor is Adriaanse/van Kuyk Brand Events een samenwerking aangegaan met de Otter Creators. De focus van de onthullingshow lag op het communiceren van de visie van BMW en de waarden van de nieuwe BMW 5 Serie in het bijzonder. Het concept van de onthullingshow was daarom opgebouwd uit vijf lijnen (Plezier, Visie, Dynamiek, Innovatie en Design) die samen de nieuwe BMW 5 Serie vormen. Deze lijnen werden vormgegeven door live presentaties. Deze presentaties werden ondersteund door choreografieën tussen en boven de genodigden, impactvolle visuals en projecties. Design is een van de belangrijkste waarden van de nieuwe BMW 5 Serie. Daarom was de gastheer van de avond Adrian van Hooydonk, de Nederlandse Head of Design BMW Group. Hij introduceerde iedere lijn en presenteerde de vijfde lijn Design. Het was een audiovisueel spektakel met vier (naadloze) schermen van 37 meter breed en 6 meter hoog die een spectaculaire 360 graden view vormden. De conceptcar 'Vision EfficientDynamics'was voor het eerst in Nederland en had dan ook een bijzondere rol tijdens deze premiëre. Deze conceptcar gaf fysiek invulling aan de toekomstvisie van BMW. Na de onthulling konden de ruim 2.500 genodigden van BMW dealers onder het genot van bijzondere culinaire creaties de nieuwe BMW 5 Serie Sedan van dichtbij bewonderen.
Adriaanse/van Kuyk Brand Events organiseerde dit evenement i.o.v. BMW Nederland.
Per evenement werden ± 600 genodigden ontvangen.
Jan van Kuyk over de samenwerking met de locatie:
'Wij hebben gekozen voor deze locatie, vanwege haar strategische ligging vlakbij de snelweg. Daarnaast hadden wij reeds goede ervaringen met deze locatie bij vorige modelintroducties. Het is een gebouw, een grote 'Black Box' waar je heel goed een eigen sfeer en identiteit aan kunt geven. Dat is voor onze klanten en zeker ook voor BMW zeer belangrijk. Het is cruciaal om de genodigden de wereld en de waarden van het merk te laten beleven. En dat is goed gelukt. De genodigden hadden min of meer een idee hoe de locatie er uit ziet, maar waren zeer verrast door de wijze waarop wij de locatie 'omgetoverd' hadden tot een warme, gezellige, moderne club. Daarnaast zijn de technische faciliteiten goed en is er een vakkundig team dat van de hoed en de rand weet. Hoewel het natuurlijk van origine een muziektempel is, en een aantal zaken hufterproof, is het gebouw ook goed geschikt voor dit soort Business-to-Business/Consumer evenementen. Ook het team van medewerkers kan met dit soort evenementen goed meedenken en is flexibel. De structuur/logistiek is prima, zodat ook voor de leveranciers het prettig werken is. Echter is de omgeving en het aanzicht van de locatie niet optimaal. Gelukkig kun je binnen je eigen wereld creëren. Het enig punt waar je altijd rekening mee moet houden is de mogelijkheid van voetbalwedstrijden in de Arena. Dat is iedere keer toch weer een grote zorg en een logistieke uitdaging."